FANDOM

Ankronikka -elokuvan kansi

Ankronikka: Kadonneen lampun metsästäjät (engl. DuckTales the Movie: Treasure of the Lost Lamp) on Ankronikka -sarjaan perustuva Disneyn piirroselokuva. Tarinassa Roope, Tupu, Hupu, Lupu ja Tepa löytävät taikalampun, ja vapauttavat sen hengen, joka pystyy toteuttamaan kaikki heidän toiveensa. Mutta ilkeä velho, Merlock, ja hänen tohelo kätyri, Dijon, yrittävät myös saada sen haltuunsa. Lähde mukaan jännittäviin haasteisiin ja huimapäiseen seikkailuun, joka on täynnä Disneyn taikaa ja mukaan tempaavaa aarteenetsintää.

Juoni Muokkaa

Otetaan vanha aarrekartta. Lisätään ansoja täynnä oleva pyramidi. Maustetaan suunnattomalla kulta-aarteella, jalokivillä ja taikalampulla. Sekoitetaan vielä mukaan yksi ilkeä taikuri - ja mitä saadaan tulokseksi? Kadonneen lampun metsästäjät! Seikkailu, jossa riittää vauhtia alusta loppuun Roope-sedän ja veljenpoikien etsiessä Collie Baban kadonnutta aarretta. Mutta ilkeä Merlock on seurannut heitä kaikessa hiljaisuudessa. Merlock haluaa saada vain taikalampun, joka takaa hänelle rajattoman määrän toivomuksia. Ilkeitä toivomuksia...

ÄänirooleissaMuokkaa

Alkuperäiset äänetMuokkaa

Suomenkieliset äänetMuokkaa