Fandom

Disney Wiki

Dusty Crophopper

316sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommenttia0 Share
Sankari-kone Dusty..jpg

Dusty Crophopper on Lentsikat ja Lentsikat 2: Pelastajat elokuvien pääsankari. Hän on Potkurimutkan ruiskutuskone, ja aluksi hän lenteli maissipellon yllä ja ruiskutti sille lannotetta. Sen aikana hän unelmoi tulevansa kilpalentäjäksi, ja se toteutui kun hän pääsi osallistumaan Siivin ympäri maailman. Aluksi hän ei pääsytkään, mutta kun yhden kilpailuun pyrkivän kilpurin tankista löytyi kiellettyä bensiinin lisäainetta nimeltä "Nitrometaania", se lensi ulos kisasta ja Dusty sai hänen paikkansa kilpailussa. Aluksi Dustylla oli korkeanpaikankammo, mutta myöhemmin pääsi siitä. Kilpailussa Ripslinger halusi panna pisteen hänen yrityksille. Mutta Dusty voitti kisan ja Ripslingerin aikeet epäonnistuivat. Dustysta tuli jopa Piraattilaivueen kunniajäsen. Sitten toisessa Lentsikat elokuvassa Dustyn vaihdeloota hajosi ja silloin hän ei voinut osallistua enää kilpailuihin. Ja kun Potkurimutkan oli vaarassa sulkeutua palokunnan takia, Dusty päätti ryhtyä palomieheksi ja auttaa Maydaytä. Joten hän matkasi Propelliperän kansallispuiston palokuntaan saamaan pätevyyden. Aluksi Pena Vartija ei pitänyt häntä pätevänä koska Dusty laski kierroksia hajonneen vaihdelootan takia, mutta sitten kun Dusty oli pelastamassa Harrin ja Ninnin Kairakanjonissa, hän ei laskenut kierroksia. Ja kun Harri ja Ninni pelastuivat, Dusty hajosi ja putosi. Mutta Maru onnistui korjaamaan hänet ja hänen vaihdelootan, ja sitten Dustysta tuli sekä kilpuri että palomies.

Galleria Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki