Fandom

Disney Wiki

Kapteeni Koukku

299sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommenttia0 Share

Kapteeni Koukku (engl. Captain Hook) on Peter Pan (elokuva) -tarinoiden satuhahmo. Hän on Mikä-Mikä-Maan merirosvo ja Peter Panin arkkivihollinen. Hänen koko nimensä on Jaakko Koukku (James Hook).

"Koukku"-nimi tulee hänen toisesta kädestä, jossa on kämmenen tilalla iso koukku. Tarinan mukaan Peter Pan oli leikannut Koukun käden irti ja syöttänyt sen krokotiilille, joka oli näin päässyt makuun ja seurannut kapteeni Koukkua kaikkialle saadakseen loput Koukusta. Kapteeni Koukun tiedetään pelkäävän ainoastaan kyseistä krokotiilia, etenkin siksi että krokotiilille oli myös syötetty kello, jonka kovaääninen tikitys kaikui aina Koukun korvissa, mistä johtuu myös Kapteeni Koukun erityinen viha kelloja kohtaan.

Kapteeni Koukku, hänen merirosvonsa ja perämies Smee (Disneyn Peter Panissa Simo) tekevät kaikkensa päästäkseen Peterin perään, Peterin päihittäessä heidät melkein leikillä. Elokuvassa Hook – Kapteeni Koukku Peter Pan on kasvanut aikuiseksi ja unohtanut kaiken. Kapteeni Koukku aikoo kostaa Peterille ja sieppaa tämän lapset. Peterin muisti kuitenkin palaa, ja hän saapuu pelastamaan lapsensa ja nujertamaan Koukun.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki