Fandom

Disney Wiki

Mikki Hiiri – Joulu Ankkalinnassa

299sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommenttia0 Share

Mikki Hiiri – Joulu Ankkalinnassa (myös Mikki Hiiri ja Ankkalinnan joulu, engl. Mickey's Twice Upon a Christmas) on Disneyn piirroselokuva vuodelta 2004. Elokuva koostuu viidestä itsenäisestä jaksosta, joita yhdistää jouluteema. Elokuvan hahmot ovat Mikki Hiiri, Aku Ankka, Hessu Hopo, Minni Hiiri, Iines Ankka, Pluto, Max Hopo, Roope Ankka, Tupu, Hupu ja Lupu.

Elokuvan jaksotMuokkaa

1. JääprinsessaMuokkaa

Minni ja Iines kilpailevat kauneudesta ja tähteydestä, kunnes alkavat ystävystyä ja esiintyä jääshown parrasvaloissa.

2. JoulutonttuiluaMuokkaa

Veljenpojat syövät kaikki Roope-sedän tekemät suklaakeksit ja tämän jälkeen Roope selittää heille, että itsekkyydestä ja ilkeydestä ei pääse joulupukin listalle. Tätä kuultuaan veljenpojat lähtevät korvatunturille kirjoittamaan nimet listaan ja tämän jälkeen saapuu Roopen kartanoon lahjoja. Ja samalla Roopen toive toteutuu: hän saa haluavansa säkkipillin.

3. Jouluksi kotiinMuokkaa

Max saapuu tyttöystävänsä kanssa isänsä Hessun luo. Hessu ärsyttää Maxiä lapsuuden muistoilla ja valokuvaamisilla, mutta pian Max alkaa tottua.

4. Akun rauhaton jouluMuokkaa

Akua alkaa pian ärsyttää, kun joka puoella kuuluu koko ajan joululaulu ``Taas toivotus hyvän joulun´´. Pian myöhemmin illalla Iineksen ja veljenpoikien ansiosta Aku alkaa oppia epäitsekkyyttä.

5. JoulukoiruuksiaMuokkaa

Mikki ajaa koiransa Pluton tiehensä. Kun Mikki ei löydä Plutoa talostaan, hänen alkoi tulla häntä ikävä. Joulupukin ansiosta Pluto löytyy korvatunturilta, josta hänet viedään kotiin, jonka jälkeen saapuu paikalle Mikin ystävät Aku, Hessu, Roope, Veljenpojat, Minni, Iines ja Max.

Suomenkieliset ääninäyttelijätMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki